Vi söker dig som brinner för politik och sjukvård! | Sverigedemokraterna Region Stockholm

Vi söker dig som brinner för politik och sjukvård!

Till vårt kansli söker vi en tjänsteperson med ansvar för att utveckla vår regionala sjukvårdspolitik i nära samarbete med vår gruppledare Gabriel Kroon.

Dina arbetsuppgifter innebär att utreda ställningstaganden till dagliga ärenden i hälso- och sjukvårdsnämnden samt därtill angränsade sjukvårdspolitiska organ. Det innebär även att utveckla sjukvårdspolitik och långsiktiga visioner med allt från primärvård till sjukhusvård. Du förväntas därtill bistå med politisk kommunikation genom debattartiklar samt ge förslag på utspel vid aktuella händelser.

I tjänsten förväntas du lägga större delen av din tid på inläsning och utforskning av relevanta textunderlag och därtill medverka vid externa verksamhetsbesök. Du har mycket goda kunskaper i svensk skrift och vara en effektiv läsare.

För att passa för tjänsten bör du ha:

• Studieerfarenhet
  • Sympatier för oss och våra värderingar
  • Intresse för att jobba med sjukvårdsfrågor
  • Akademiskt sinne med intresse för att sätta dig in i nya ämnesområden
  • Kunskap om dagens medielandskap och kompetens inom nyhetsvärdering
  • Engagerad, initiativtagande och arbetshungrig

Vi erbjuder dig:

• En kreativ och stimulerande arbetsmiljö
  • Möjlighet att påverka den regionala och nationella sjukvården
  • Karriärutveckling inom Region Stockholms samt i partiets olika organ

Fasta kontorstider 09.00–17.00. Tjänsten som politisk sekreterare utgår på 50 % och 100 %. Lönesättning är individuell. Tjänsten som politisk sekreterare regleras av KL och ger rätt till tjänsteledighet från ordinarie arbete.

Ansökan i form av CV och personligt brev mejlas till gabriel.kroon@sll.se.