M får gärna prata politik med oss | Sverigedemokraterna Region Stockholm

M får gärna prata politik med oss

Finansregionrådet Irene Svenonius (M) annonserade i Norrtelje Tidning att de inför valåret 2022 vill utreda om en läkarbåt i Norrtäljes skärgård. Förslaget är ännu ett fall av kopiering från Sverigedemokraternas politiska program i Region Stockholm.

– I december 2019 avslog den blågröna majoriteten vårt förslag om att på prov införa en läkarbåt i Stockholms skärgård med motiveringen att utryckningstiden skulle bli för lång. Ett utspel som kan sammanfattas med bondfångeri. En fågel är ingen sommar och en utredning är ingen båt, säger Britt-Mari Canhasi (SD), Norrtäljebo och sjukvårdspolitiker i Region Stockholm.

Trots den godtyckliga förslagkopietingen vill Sverigedemokraterna ändå välkomna den blågröna majoriteten, i synnerhet Moderaterna, till fler politiska förslagutbyten:

– Vi utvecklar och driver gärna politik som inspirerar Irene Svenonius styre i Region Stockholm. Den moderata beröringsskräcken för SD får inte tillåtas stå i vägen för förslag som förbättrar invånarnas sjukvård, säger Britt-Mari Canhasi (SD).

Britt-Mari Canhasi (SD). Sjukvårdspolitiker i Region Stockholm.