Hemester året runt – vårt skärgårdspolitiska program | Sverigedemokraterna Region Stockholm

Hemester året runt – vårt skärgårdspolitiska program

Långsamt börjar Stockholmsregionen vakna upp ur en tuff vinter och ännu tuffare vår. Inte bara har det långa vinterhalvåret gjort ett starkt intryck, utan även det nya levnadssättet som följd av covid-19-pandemin har ansträngt vardagen för stockholmarna. Nu nalkas sommar och sol, med hememstrar i Stockholm och därav många besökare i vår egen, unika, skärgård.

Vår skärgård är speciell med sina tusentals öar, kobbar och skär, cykelturerna på Väddö, glassen på Sandhamn, kvällspromenaden på Grinda eller havsutsikten från Utö. I sommar kommer den uppskattas som aldrig tidigare.

I dag är livet i Stockholms skärgård är inte en självklarhet. Långa avstånd, bristfällig kollektivtrafik, en ineffektiv sjukvård och dåliga förutsättningar för lokalt näringsliv försvårar skärgårdens tillväxt.

Vi vill att skärgårdsborna smidigt ska kunna ta sig till och från jobbet, ha tillgång till en god sjukvård och erbjudas en äldreomsorg utan att behöva flytta från skärgården. Vi vill att skärgården ska vara ett framtidssamhälle där nya generationer kan bosätta sig, bilda familj och öppna företag.

I detta program presenterar vi vår syn på nutid och framtid för vår älskade skärgård! Läs hela vårt skärgårdspolitiska program ”Hemester året runt” genom att klicka på bilden: